Sivut

tiistai 8. toukokuuta 2012

Möllirallia ja varustelua

Mä olin tänään niin reipas että aamulenkin jälkeen lähdettiin vuffen kanssa Mustiin ja Mirriin sovittelemaan meidän virallista rally-tokopantaa. Kävikin niin mahtava munkki eli pulla että Joken vanha mallisto oli poistumassa myynnistä joten korjattiin talteen järeä musta aitonahkapanta vain neljäsosalla sen alkuperäisestä (itselleni ehdottomasti liian korkeasta) hinnasta. Saatiin vielä viikonloppuna voimassa oleva alekuponki kaupanpäälisiksi ja nyt mietinkin että minkähän tarpeen mä äkkiä kehittäisin... Tein vähän pantainvistä myöhemmin kotona ja tää on meidän tän hetken saldo,


Hei Riikka, syväterävyys soitti, haluaa kuulemma ylpeytensä takaisin... Nolosta kuvasta huolimatta mun on vähän liputettava sitä että mun puolitoistavuotiaalla koirallani on vain viisi pantaa. Vasemmalla siis tänään hankittu Jokke. Hurtan ja Agrimarketin puolikurrat meillä on arkipantoina helpon riisumisen vuoksi. Pinkki Jokke niitein on ostettu käytettynä kaverin noutajan kasvettua ulos siitä, mutta täytyy sanoa että se ei ole tainnut olla päällä koiralla kertaakaan. Hurtan pinkki pistolukkopanta on ensimmäinen varsinainen panta jonka olen ostanut, koiralla ei tainnut olla ikää neljää kuukauttakaan ja se on niin nafti että on poistunut jo käytöstä. Mä olen niin huono pitämään koiralla pantaa kaulassa etten ole saanut koskaan aikaiseksi tilata muiden elukoilla ihailemiani custom-varusteita, ehkä joskus.


Sit mä noudin tänään postista Horzen paketin josta löytyi uusi peti, mutta aivan kuten jo ääneen toisaalla sanoinkin, liian pienenä. Oletin että pienin peti on pienille koirille ja suurin peti jättikokoisille joten järkeilin ja otin kuudesta koosta kolmanneksi suurimman ja eihän tuo siihen loikomaan mahdu. Korkeintaan onnettomalle sykkyrälle. Kissalle peti tuntuu kelpaavan ja näyttäähän tuo sentään hyvältä, jospa se kelpaisi koirallekin tyynyksi... Mutta nyt mä oon sentään hankkinut sen en-mä-osta-kun-ei-se-siinä-kuitenkaan-nuku-pedin, eikä ollut hintaakaan postareineen kuin reilu 20 €.

Meillä oli tänään tosiaan viimeinen rally-tokon alokaskurssin lähiopetuskerta jonka kunniaksi pidettiin möllikoe. Rata alkoi ihan mukavasti 360 asteen käännöksellä oikeaan, sehän meiltä sujuu josta jatkettiin koira eteen, vasemmalta sivulle, istu - kyltille joka ei niinikään tuottanut ongelmia. Pujottelussa meillä oli aluksi vireongelmista johtuvaa kontaktikatoa jota seurasi aivan järkyttävän ruma vasen täyskäännös mutta spiraalissa koira sai jutun juonesta kiinni ja kontakti parani tosi reippaasti. Koira jäi liian kauaksi eteentulojen toisessa vaiheessa mutta loppurata menikin sitten jo ihan rutiinilla.

Sijoituttiin toiseksi kuudesta koirakosta pistein 98/100. Taluttimen lukon noususta ei tässä kokeessa sakotettu ja muutenkin meitä kohdeltiin hyvin armeliaasti, mutta aika kivastihan se kuitenkin meni. Eiliset häiriötreenit Svea-beauceronin ja Ohmu-porokoiran kanssa tekivät hyvää, tänään ei oltu enää yhtään niin kierroksilla kuin eilen. Seuraavaksi mä otan asiakseni tulostaa alokasluokan kyltit ja aloittaa treenaamisen meidän kurssikaverin kanssa, jahka saan ihan oikeasti aikaiseksi työstää sen kummittelevan vasemman täkärin kuntoon niin voitaisiin syksyllä käydä korkkaamassa jo ihan viralliset ALOt.

Pakko tunnustaa että aluksi mä kyllä ajattelin että pitäkää rallynne, mutta kyllä mä nyt sanoisin että aika kivaahan tuo on ollut ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti